27 Aralık 2010 Pazartesi

son bir sigara içelim

oley!

tekrardan "yemek yememe, yiyememe sendromum" başladı. inanın çok mutluyum.
yarım tablet remeronun etkisi anca geçti. canımın canı midecim küçüldü. yine yemekhaneye çıkmıyorum, kahvaltı niyetine aldığım "çatalı" bitiremiyorum.

kahvelerle ve sigarayla fazla haşır neşir oldum bu haftasonu. ve bir ilk daha! ailemin gözü önünde sarhoş olduktan tam bir hafta sonra, annemin karşısında sigara içtim. aman ne yapayım? gelmişim 27'ime, kardeşim odasında fosur fosur içerken kimden, neyi gizleyeyim ki? sigarayla saygı mı olur?
hem ben "genel içici" değilim. olmam da sanıyorum ki. Allah muhafaza. topu topu bir tanecikti.

hala daha sigarayı sevmiyorum. annem sigara içmeye başladığı an yerinden kalkıyorum.
odama kimseyi sokmuyorum sigarasıyla.
kokusundan nefret ediyorum.

ama bazen ortamı geliyor ve siz de içmek istiyorsunuz.
mesela dedikodu yaparken ya da çok çok sıkıntılıyken.
ve bu çok doğal.
bu ortama uyum sağlamaktır. ve ben bunu yaparken zevk alıyorum açıkçası.

nasıl ki içki içerken zevk alıyorsam ortamı geldiği zaman, sigara içinde aynı şeyi söyleyebilirim.
25 yaşına kadar "sigarayı" ağzına sürmemiş biri söylüyor bunu size. ilkokul ikide "yeşilay" kolu olup (sınıf kolları seçilirken, o gün sınıfta olmayan öğrenciye kalan sınıf kolu) öğretmenine sigara içirmeyen bir kadından okuyorsunuz.

sevgilisine sigara içirtmemek için gözünü korkutup, çocukcağızın okulun tuvaletinde sigara içmesine neden olan ve "eğer sen içersen ben de başlarım" diye bas bas bağıran bir kızdan dinliyorsunuz.

ev arkadaşlarıyla, okulun son günü, mutfakta oturup ağlaşırken, tüm arkadaşları sigara içerken ve ısrarla "iç" derken içmeyen ve "aşkolsunnnn" lara maruz kalan bir kızdan okuyorsunuz.

dedesi sigara içerken kullandığı masmavi, cam küllükle birleşen mavi dumanı hayran hayran izleyen bir kız çocuğuydum. aynı zaman da yine dedecim (rahmetli) rakı içtikten sonra, bardağın dibinde kalan rakıyı fondip yapardım kimse görmeden. yani küçüklükten ve soydan soptan gelme, genetik bir hastalık bizde içki ve sigara.

bırakamıyoruz! ailecek alkoliğiz! bağımlıyız! :P

thunderbolt ile görüşmelerimiz esnasında tüttürüyoruz bir güzel. her ne kadar "kadına sigara yakışmıyor holy" dese de çatır çatır ikram ediyor. ama bir tane. bir taneden fazlasına kendisi izin vermiyor.

hiç paket taşımadım, almadım. otlakçıyım bir nevi. iyi de her gün her gün içmiyorum. canım istemiyor.
zaten tamamiyle başlasam tüm arkadaş ve akraba çevrem "yaaa inanmıyoorruum sana" demeye başlayacaklar. evet, temiz aile kızı, namus bekçisi, dinine bağlı, sigara ve içkiden bir haber biriyim ya ben!
hep onların gözü önünde sarı bukleleriyle sonrasın da kumral saçlarıyla ortalarda gezinen yeğen, kuzen ve torundum.

şimdi herkes, her şeyime karışır oldu. kendilerinde bu hakkı nasıl ve nereden buluyorlar anlayamıyorum doğrusu. kaldı ki ben artık kimsenin bir şeyine karışmıyorum. ilgilenmiyorum. isteyen istediğini yapabilir. özgürlük denilen şey varsa herkes "özgürdür" yaşayabildiğince ve ben de yaşayabildiğimce özgür olmaya çalışıyorum.

bu dünyaya bir kere geldim ve ne zaman geri dönüş olacak bilmiyorum.
o yüzden açtığım kapıları kapatmaya çalışmayın.
sinir ediyorsunuz beni!

9 yorum:

francesca mckennitt dedi ki...

Benim babam da sıkı bir sporcuyken, bulunduğu yatakhanede bile sigara içirtmezken 25 yaşında başlamış içmeye. 50sinde ancak bırakabildi :)) Bu arada koydum birkaç fotoğraf daha. Ama aşırı fotoğraflı gibi oldu bu sefer de yazı :))

MERY DAIMON dedi ki...

bırakmam lazım :/ baktım da şöyle şimdi tam 12 senedir içiyorum.. tam bir ohalık ve de sopalık pozisyondayım. özgürlüğe gelince evet rahat rahat sigara içmektir gerekirse :)

Holy Go-Nightly dedi ki...

@francesca, frida kahloyu seviyorum. bi bakayım sonra kaldır istersen :)

@mery mery, :) özgür olduğuma inanmıyorum bu yüzden.

uyumuycam dedi ki...

hep millet "en iyisi hiç başlamamak" derdi de "hınh" yapar geçerdim.. ama bırakmak lazım.. nasıl olcak onu da bilmiyorum ha.. mery gibiyim.. 12 yıl olmuş benim de, eskiden 10 yıl sigara içenlere "yuh" derdim, şimdi kendime demiyorum ;)

sen bu yorumdan anlaman gerekeni anla ;)

Holy Go-Nightly dedi ki...

:) ihihhi anladım :)

Moonlight dedi ki...

Ben de yenisinden bi yol buldum hergün paket alan ben şuan bu olayı sona erdirdim.otlakçılık en temiz iş bana sigara tutanı boş çevirmiyorum günde bi tane işte en kralı ne onla ne onsuz :D

Holy Go-Nightly dedi ki...

bence de en iyisi bu şeytan tüyü :)

uyumuycam dövcek beni şimdi =))

uyumuycam dedi ki...

dövmem dövmem :) bilirim..

gul_sah dedi ki...

benden de mi örnek almıyorsun. 11 yıl sonra bırakmaya karar verdim ama bu seferde o beni bırakmak istemiyor. günde 2 tane keyif için iyi gidiyor.
bir zamanlar ev arkadaşımla sigara içmesin diye ettiğim kavgaları sanırım artık seninle edeceğim. üzgünüm özgürlüğünü kısıtlayabilirim