13 Haziran 2011 Pazartesi

77 kadın

bir seçimi daha atlattık. yalnız her seferinde daha da hüzünlere gark oluyor türkiye'nin yarısı.

hiç kimseyi yargılamak, bok atmak gibi isteklerim yok. vicdanım çok rahat. emin olduğum partiye, benim geleceğimi gerçekten düşünen partiye oy verdim. görevimi yerine getirdim.

ama en çok sevindiğim şey, mecliste 77 kadın vekilimizin olması. bir sonra ki seçimde inanıyorum ki bu sayı katlanacak, daha da artacak.

hangi görüşte olursa olsun kadın vekillerin sayısının artması, dünden bana kalan en güzel hediye oldu.

zaten şafak pavey ve sabahat akkiraz'ın meclise girmesi ayrı bir gurur benim için. ilk defa istediğim kişileri göreceğim galiba mecliste.

şafak pavey, bildiğiniz üzere, seneler öncesinde isviçre'de bir tren kazasında kolunu ve bacağını kaybetmişti. o zamanlar sanıyorum 11 ya da 12 yaşındaydım. ama bu olaydan çok etkilenmiştim. bir kaç sene sonra beyoğlu'nda dayak yemişti otopark sahibinden.
bu kadar acıya göğüs germesi ve hala daha dimdik durabilmesi hayata karşı bana oldukça güven veriyor. çok başarılı bir insan. beni, mecliste gerçekten iyi temsil edebileceğine inanıyorum.

bunun yanı sıra güldal mumcu gibi bir ismi görmek de mecliste yine beni mutlu etti.
kadın vekillerimizin genel yaş ortalaması oldukça genç. umarım çok güzel işlere vesile olurlar.
umarım söz hakkına sahip hem cinslerim meclisi daha da güzelleştirirler.

her ne kadar israil gibi olsa da kadın milleti, yine de elini değdirdiği yer güzelleşiyor.
bu da hak yemez, su götürmez bir gerçek..

gelelim kültürel konulara!
2007 senesinde çekilen ARA adlı filmi izledim.
entel dantel bir film gibi. 4 arkadaşın 7 senesini anlatıyor.
birbirini çok seven 4 arkadaşlar. ama birbirlerini birbirleriyle aldatıyorlar.
kesinlikle izlenmesi gereken bir film.

6 yorum:

DOREMİ dedi ki...

Bende senin gibi 77 kadın milletvekili görmekten mutluyum..ama nüfusumuzun %5l,6 sı kadınken bunu yeterli bulmuyorum.

Birde meclise giden kadın milletvekillerinin kadın haklarına kadın bakış açısı getirerek eşitlikçi zihniyetle görevlerine sahip çıkmalarını bekliyorum bakalım bu dönem neler olabilecek bu konuda açıkçası merak ediyorum..:))

ARA yı izlemedim..karmaşık ilişkiler mi..?

Holy Go-Nightly dedi ki...

tabi ki az bir rakam ama en azından bir sonra ki seçim için umutluyum. daha da fazlaşacak meclisteki sayımız :)

evet, tek bir mekanda 4 kişinin karmaşık ilişkilerini konu alan çok güzel bir film. tavsiye ederim. serhat tutumluer var baş rolünde :)

Adsız dedi ki...

en azından 1 mutlu seçmen, sevindim

Lacrymosa dedi ki...

bi ben mi çok umutsuzum Türkiye'nin geleceğinden bilmiyorum ki...

private dedi ki...

bayanlarla birlikta daha güzel bir ülkemiz olur..

Holy Go-Nightly dedi ki...

bayanlar varsa o meclis temizlenecek inşallahhh ^^ umutluyum nedense..